|
2008-03-08 23:26:49, szombat
|
|
|
Metrók ezermilliárddal olcsóbban
Belföld
Ezermilliárd forintot spórolhatna a főváros, ha hálózatszerűen fejlesztené a metrót - áll egy mérnök lapunkhoz eljuttatott dokumentumaiban. Kevesebb pénzből rövidebb időn belül több helyre jutna el a négyes és az ötös metró, a hármast pedig végre befejezhetnék.
Egy civilszervezet saját szakállára tervezi az ötös metró nyomvonalát - adta hírül az egyik internetes portál. Szentesi Emil nyugdíjas üzemmérnök előbbre tart a fővárosi metróvonalak tervezésében, még a négyes metró nyomvonalának kijelölése előtt felvázolta az épülőnél ésszerűbb metróhálózatot - derül ki a lapunknak átadott dokumentációból. Szentesi Emil nyugat-európai városok metrószerkezetét vette mintául, amelyeknek lényege, hogy egy alagútban több járat is közlekedik, szakaszonként a felszínen haladva. A szakember szerint több száz milliárd forint kidobott pénz úgy fúrni egy alagutat, hogy azt csak egy járat használja, mint ahogyan Budapesten szokás.
A négyes metró megépítését éppen ezért összekapcsolná a hármas befejezésével, illetve az ötös kialakításával. Közlekedésszervezési javaslataiban a Kálvin tértől elágaztatva a Petőfi hídig vezetné a négyes metrót - vagy a hidat használná, vagy a Duna alatt vinné tovább a vonalat. Kéreg alatt haladna az Irányi út, a Kosztolányi tér, az Etele tér érintésével egészen a Budaörsi útig. A négyes járatot a Petőfi hídnál javasolná összekapcsolni a csepeli HÉV vonalával, mivel egy kilométer alagúttal elérhető a Kálvin térnél a hármas metró alagútja, mindössze két váltóra lenne szükség. Ez a nyomvonal nemcsak a költségeket kímélné, hanem a budai hegyben fakadó karsztforrásokat is, amelyek a Gellért téri állomás miatt veszélybe kerülhetnek.
A Kálvin tértől a hármas alagútjában futna az ötös metró: a Gyöngyösi utcától két és fél kilométeres alagútban érné el a Hajógyári-sziget érintésével a Rómaifürdőt, ott a szentendrei HÉV hálózatára csatlakozna. A másik összekötő pont a már említett Boráros téri HÉV-végállomáson lenne. Az öntevékeny civilszervezet 244-588 milliárdra becsülte az ötös vonal költségét, a városháza körülbelül hatszázmilliárdra. Szentesi Emil szerint saját koncepciója százmilliárdból megépíthető lenne három év alatt.
A nyugdíjas üzemmérnök a hármas metró befejezéséről is gondoskodna két leágazással. Az egyik az eredeti végállomásként kitűzött Megyeren lenne, az Erdősor utcában, a másik a XV. kerületi összeköttetést teremtené meg a Rákos út elérésével.
A négyes metró két szakaszának költségvetése most ötszáztizenegymilliárd forint. Szentesi a hármas metró tízkilométeres alagútjának felhasználásával ötszázmilliárdot takarítana meg, mert a teljes négyes metró nyomvonalán feleannyi alagutat fúrna, így fele pénzből valósítaná meg 2012-re. Terveivel már 1998-ban elkészült, azóta hiába ajánlja a városvezetés figyelmébe. A négyes metró pazarló kivitelezése miatt az Európai Unió regionális főigazgatóságához fordult. A hivatal azt mondta, a projektértékelés során figyelembe veszik információit. Erre azután kerülhet sor, hogy a kormány a projekt támogatási kérelmét benyújtotta az Európai Bizottságnak.
Zsidai Péter
Magyar Hírlap |
|
|
0 komment
, kategória: Általános |
|
Címkék: projektértékelés, felhasználásával, metrószerkezetét, ötszázmilliárdot, karsztforrásokat, százmilliárdból, dokumentációból, dokumentumaiban, ezermilliárddal, metróhálózatot, kialakításával, civilszervezet, összekapcsolni, végállomásként, tízkilométeres, hálózatszerűen, összeköttetést, összekapcsolná, nyomvonalának, befejezhetnék, befejezéséről, költségvetése, javaslataiban, szakaszonként, befejezésével, városvezetés, végállomáson, bizottságnak, információit, kivitelezése, metróvonalak, tervezésében, ezermilliárd, kerülhetnek, alagútjában, kosztolányi, metrót –, mérnök lapunkhoz, ötös metró, hármast pedig, civilszervezet saját, egyik internetes, fővárosi metróvonalak, négyes metró, épülőnél ésszerűbb, lapunknak átadott, alagútban több, felszínen haladva, szakember szerint, járat használja, hármas befejezésével, ötös kialakításával, Szentesi Emil, Európai Unió, Európai Bizottságnak, Zsidai Péter, Magyar Hírlap,
|
|
|
|
metrót –, mérnök lapunkhoz, ötös metró, hármast pedig, civilszervezet saját, egyik internetes, fővárosi metróvonalak, négyes metró, épülőnél ésszerűbb, lapunknak átadott, alagútban több, felszínen haladva, szakember szerint, járat használja, hármas befejezésével, ötös kialakításával, négyes metrót, hidat használná, négyes járatot, kilométer alagúttal, hármas metró, nyomvonal nemcsak, költségeket kímélné, budai hegyben, hármas alagútjában, másik összekötő, öntevékeny civilszervezet, ötös vonal, városháza körülbelül, nyugdíjas üzemmérnök, eredeti végállomásként, teljes négyes, városvezetés figyelmébe, projektértékelés során, projekt támogatási, projektértékelés, felhasználásával, metrószerkezetét, ötszázmilliárdot, karsztforrásokat, százmilliárdból, dokumentációból, dokumentumaiban, ezermilliárddal, metróhálózatot, kialakításával, civilszervezet, összekapcsolni, végállomásként, tízkilométeres, hálózatszerűen, összeköttetést, összekapcsolná, nyomvonalának, befejezhetnék, befejezéséről, költségvetése, javaslataiban, szakaszonként, befejezésével, városvezetés, végállomáson, bizottságnak, információit, kivitelezése, metróvonalak, tervezésében, ezermilliárd, kerülhetnek, alagútjában, kosztolányi, megépíthető, rómaifürdőt, szakaszának, alagútjának, nyomvonalán, érintésével, leágazással, gondoskodna, elágaztatva, megépítését, csatlakozna, szentendrei, benyújtotta, költségeket, spórolhatna, fejlesztené, eljuttatott, nyomvonalát, koncepciója, kilométeres, valósítaná, támogatási, közlekedik, internetes, amelyeknek, takarítana, öntevékeny, milliárdra, , ,
|
|
|
|
2024. április
| | Hét | Ked | Sze | Csü | Pén | Szo | Vas | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | |
29 | 30 | |
| |
|
|
ma: |
0 db bejegyzés |
e hónap: |
0 db bejegyzés |
e év: |
0 db bejegyzés |
Összes: |
64003 db bejegyzés |
|
|
|
|
- Ma: 1367
- e Hét: 15597
- e Hónap: 26708
- e Év: 180204
|
|
|